Zmień rozmiar czcionki

Zmień kontrast

Pozostałe

Zwycięzcy Plebiscytu Publiczności XXX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych

„Wczoraj zakończyło się głosowanie w Plebiscycie Publiczności na spektakle, które brały udział w części konkursowej XXX jubileuszowego Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych. Przekazujemy Państwu wyniki - werdykt widzów i widzek” - mówi Ewa Pilawska, dyrektorka artystyczna Festiwalu. „Państwa werdykt potwierdza, że siła teatru polega na jego różnorodności. Ten kierunek jest mi najbliższy, niezmiennie zależy mi na prezentacji pełnego spectrum teatru - nie kieruję się gatunkiem czy estetyką, zawsze decydująca jest jakość. Tak też budowałam program tej edycji” - dodaje.

„Ta jubileuszowa edycja przebiegała tak, jak sobie zaplanowaliśmy. Czuwał nad nami opiekuńczy duch teatru. Dziękuję wszystkim twórcom i twórczyniom za spektakle i niezwykły profesjonalizm. Dziękuję wspaniałej publiczności, która współtworzy od 30 lat Festiwal. Życzę wszystkim nam jak najwięcej ważnych teatralnych spotkań” - mówi Ewa Pilawska.

 


  

Publiczność XXX Międzynarodowego Festiwalu
Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych
,
oddając swoje głosy (internetowo oraz tradycyjnie – wypełniając karty plebiscytowe), przyznała:

Tytuł Najlepszego Spektaklu
ex aequo

spektaklom:

 

"MATKI. PIEŚŃ NA CZAS WOJNY"

według koncepcji, libretta oraz w reżyserii Marty Górnickiej
(koprodukcja Fundacji Chór Kobiet, Maxim Gorki Theater w Berlinie, Teatru Powszechnego w Warszawie; Festival d’Avignon; Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne; SPRING Performing Arts Festival, Tangente St. Pölten – Festival Für Gegenwartskultur)

 

"JAK NIE ZABIŁEM SWOJEGO OJCA I JAK BARDZO TEGO ŻAŁUJĘ"

W adaptacji i reżyserii Mateusza Pakuły
(Koprodukcja Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie i Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach)

 


 

Tytuł Najlepszej Aktorki

MAŁGORZACIE ZAWADZKIEJ

za rolę Mary Tyrone
w spektaklu na podstawie sztuki Eugene’a O’Neilla
"Pewnego długiego dnia”
według scenariusza i w reżyserii Luka Percevala
(Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie)

 


 

 

Tytuł Najlepszego Aktora

ROMANOWI GANCARCZYKOWI

za rolę Jamesa Tyrone’a
w spektaklu na podstawie sztuki Eugene’a O’Neilla
"Pewnego długiego dnia”
według scenariusza i w reżyserii Luka Percevala
(Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie)

 


 

W części konkursowej XXX Międzynarodowego Festiwalu Sztuk Przyjemnych i Nieprzyjemnych brały udział spektakle:

- „MATKI. PIEŚŃ NA CZAS WOJNY”, koncepcja i reżyseria: Marta Górnicka
Fundacja Chór Kobiet w koprodukcji z Maxim Gorki Theater w Berlinie, Festival d’Avignon; Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne; Teatrem Powszechnym w Warszawie; SPRING Performing Arts Festival (Utrecht); Tangente St. Pölten – Festival Für Gegenwartskultur (Austria)

- „MAŁA PIĘTNASTKA - LEGENDY POMORSKIE”, scenariusz i reżyseria: Tomasz Man
Nowy Teatr im. Witkacego w Słupsku

- „JAK NIE ZABIŁEM SWOJEGO OJCA I JAK BARDZO TEGO ŻAŁUJĘ”, adaptacja i reżyseria: Mateusz Pakuła
Koprodukcja: Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie i Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach

- Julia Holewińska, „OSTATNIE DNI ELENY I NICOLAE CEAUSESCU”, reżyseria: Wojciech Faruga
Teatr Polski w Bydgoszczy

- „PEWNEGO DŁUGIEGO DNIA”, scenariusz i reżyseria: Luk Perceval
Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie

- „MELODRAMAT”, reżyseria: Anna Smolar
Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie

- Platon, „PAŃSTWO (DER STAAT)”, reżyseria: Jan Klata
Koprodukcja Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie z Nationaltheater Mannheim

*

Spektakle „ELIZABETH COSTELLO” w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, „SZCZĘŚLIWE DNI” (Pokaz Mistrzowski Mai Komorowskiej) oraz FREDRO. ROK JUBILEUSZOWY” w reżyserii Jana Englerta jako Pokazy Mistrzowskie nie brały udziału w Plebiscycie Publiczności.

 


 

Zdjęcia:

"Matki. Pieśń na czas wojny”, fot. Maciej Zakrzewski
”Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję”, fot. Maciej Zakrzewski
Małgorzata Zawadzka w ,,Pewnego długiego dnia”, fot. Magda Hueckel
Roman Gancarczyk w „Pewnego długiego dnia”, fot. Maciej Zakrzewski

 

 


BIP